Sivut

maanantai 17. heinäkuuta 2017

Mutka kotona ja takaisin Sakkeliin

Olin juuri aamulla palannut Sakkelista kotiin, jotta ehtisin Töölöön katsomaan Miisan Hesacupin finaalia. Voittohan sieltä tuli !

Illan grillaushommien peruuduttua päätimme Hannan ja Eeron kanssa lähteä purjehtimaan. Lähtemään päästiin vasta klo 19 aikoihin, joten perillä oltaisiin tuulesta riippuen vasta iltaysiltä. Matka meni leppoisissa tuulissa purjeilla, Hannan ottaessa haltuun enemmän purjehdukseen liittyviä hommia. Ohjausta, navigointia, trimmausta sekä koneen käynnistykset ja sammutukset.

Perillä oltiin vasta klo 21 aikoihin, jolloin kipittelin kiireesti katsomaan, josko pääsisimme myös saunaan. 22-23 vuoro oli vapaana, jonka kernaasti otimme vastaan.

Ilta oli tosi kaunis meren tyynnyttyä ja auringon paistaessa komeasti.

Saunoimme melko leppoisissa löylyissä, koska meitä edellinen saunoja ei uskonut ketään tulevan hänen jälkeensä, eikä hän näin ollen lisännyt puita enää. Saunan jälkeen löysimme poluvarresta kiiltomatoja, jollaista Eero ei ennen ollut nähnytkään. Siinä riitti ihmettelemistä.

Saunan jälkeen iltapala veneessä ja yöpuulle. Mukavasti nukutti.

Aamulla saimme Saarikiviltä viestiä, että olisivat lähdössä veneilemään ja voosivat tulla meitä moikkaamaan. Tutustuimme Sakkelin rakennuksiin, jonka jälkeen Eero ja Oona kävivät uimassa. Uinnin jälkeen otimme Eeron kanssa matsin koronaa mökissä.

Juuri kun olimme lähdössä kotiinpäin, näimme tutun veneen lähestyvän Sakkelia. Hakalan Mikko, Samuli ja Kalle olivat tulleet päiväpurjehdukselle. Juttelimme hetken laiturilla, minkä jälkeen lähdimme kohti kotia. Purjeet ylös heti Sakkelin edustalla ja siitä kivasti avotuulilla aina kotisatamaan asti.

Venettä emme pakanneet loppuun asti, sillä kävimme viemässä Vespan kotiin ja otimme Miisan ja Venlan nukaan ja suuntasimme illaksi takaisin vesille. Ajoimme tosin vain Isoon Vasikkasaareen, jossa olisi tarkoitus sup-lautailla ja uida. Tuulta oli kyitenkin suppailuun liikaa, joten uiminen saisi riittää. Ahoset olivat tulleet meitä ennen jo paikalle ja heidän kanssaan käveltiin saari ympäri, sekä kävimme kahvilassa jätskillä. Matkalla rapsutettiin lampaita ja pupuja.

Veneilypitoi en viikonloppu. Itse olin kaksi yötä Sakkelissa putkeen, mutta kävin välissä kotona 😁