Sivut

maanantai 22. heinäkuuta 2019

Reissu Pellinkiin

Päätettiin mennä veneellä omalle mökille siten, että osa tulisi autolla.

Menomatkalla mukana Minä, Eero, Antti ja Ella. Päästtin lähtemään yhden aikaan kotoa ja matkalle oli luvassa pohjoistuulta, eli tuulensuunta mitä parhain. Ekan legin stoppi olisi Sipoon Kaunissaaressa, josta jatkettaisiin seuraavana päivänä mökille Pellinkiin. Eka legi meni I Genoalla, mutta tokalle pätkälle valittiin fokka, koska tuulta oli reilummin.

Matka meni mukavasti kumpanakin päivänä ja vene saatiin kivasti parkkiin saarten väliin.

Takaisintulomatka tultaisiinkin vaimon kanssa kahdestaan kotiin.

Antti otti muksut ja koiran autokyytiin ja me saisimme rouvan kanssa tulla kahdestaan kotiin. Kamat ja Hanna vietiin veneelle soutamalla ja kippari palasi veneelle sup-laudalla. Tuulta ei ollut juurikaan, joten koko reissun ensimmäinen osa Sipoon kaunissaareen jouduttiin ajamalla melkoisessa sinilevässä koneella.

Sipoon kaunissaaressa kävimme ravintolassa syömässä ja kävelimme telttailijoita ihmetellen koko saaren ympäri. Kun palasimme veneelle, ehdotin Hannalle että jatkaisimme vielä matkaa. Sehän passasi.

Kuivan hevosen jälkeen tuuli alkoi heräilemään sivumyötäisenä. Ehdotin vaimolle purjeiden nostoa ja kerroin mahdollisuudesta päästä spinnuttelemaankin. Kävi.

Matkalta soiteltiin Petterille, josko lämmittäisivät meille saunan Sakkelissa, mutta okivat kerenneet lähteä pyykinpesuun kotiin. Yöpaikaksi valittiin sillä hetkellä vieressämme ollut Isosaari, jossa kumpikaan ei ollut vielä käynyt.

Syötiin veneellä spydäriä ja tehtiin lyhyt tutustumiskierros saareen. Golfkenttä oli auka mielenkiintoinen löytö saarelta.

Aamulla käveltiin saari ympäri ja lähdettiin konettelwmaan kotiin. Hetkinkoitetiin purjehtiakin, mutta käännyttyämme täysmyötäiselle, meni vauhti alle kahden solmun ja päätimme luovuttaa leikin. Tosi kiva reissu.

Minulla vielä poltteli päästä itsekseni huilaimaan kunnon yöunille ja niinpä lähdinkin vielä seuraavaksi yöksi Petterin ja Anun seuraksi Sakkeliin.