Sivut

keskiviikko 28. kesäkuuta 2017

Yöksi Suomenlinnaan extempore !

Keli oli aivan mieletön ja olin töistä etäviikolla, koska Eerolla ei enää tälle viikolle ollut mitään leirejä tms. Melko nopealla päätöksellä päätimme Eeron ja Maijun kanssa lähteä Suomenlinnaan, koska Hanna olisi tulossa sinne kaverinsa kanssa illalla kesäteatteria katsomaan. Miisa tulisi Hannan matkassa myös.

Nopea visiitti Lidlissä ennen lähtöä ja suunta kohti Suomenlinnaa. Purjeet nostettiin heti satamasta lähdettyämme. Tuuli oli suoraan lännestä, joten kivaa takatuulta olisi tarjolla koko matkan. Vauhtia oli pelkällä isollakin jo melkein 6 solmua, mutta kyllä fokkakin nostettiin ylös kurssin muuttuessa hieman Haukilahden selällä. Kun siitä sitten lähdimme taittamaan kohti Melkkiä ja Pihlajasaarta oli tuuli taas suoraan takaata, eikä fokkaa oikein saanut istumaan. Otimme sen pois ja purjehdimme pelkän ison turvin aina Suomenlinnan edustalle asti, missä laskimme purjeet ja ajelimme koneella sisään.

Satamassa oli reilusti paikkoja tarjolla, vaikka keli oli kuin morsian. Paikat kyllä täyttyivät nopeasti illan mittaan. Heti satamaan tultuamme huomasimme Eeron sählyjengikaverin olleen myös paikalla veneillään. Eerolle ainakin olisi tekemistä tarjolla yllinkyllin. Toivon ja Onnin kanssa he metsästelivät Pokemoneja, kalastelivat, katselivat veneitä ja kävivät Tanjan kanootilla melomassakin.

Kytkimme veneen maasähköön, jotta sain läppärit ym. kytkettyä ja lataukseen. Hyvin hoitui hommat veneeltäkin ! Työpäivän päätyttyä käytiin Näkin perheen kanssa pelaamassa fudista Suokin hiekkakentällä. Otettiin lyhyt matsi perheet vastakkain. Vahterat veivät Miisan ja Eeron suorituksilla hommaa aika mennen tullen. Maiju nautiskeli veneellä meidän fudiksen ajan. Minna ja Hanna eivät jaksaneet katsoa kesäteatteria loppuun asti vaan tulivat kesken esityksen jo takaisin veneelle. Otimme yhdet kylmät juomat Valimon terassilla, jonka jälkeen he + Maiju läheivät kotiin

Fudiksen jälkeen kävimme Valimossa syömässä lohisopat. Itse kävin myös saunassa. Iltapalan jälkeen pistimme luukut kiinni ja ryhdyimme katsomaan läppäriltä fudismatsia Portugal - Chile.

Herättyäni ryhdyin saman tien irroittelemaan köysiä ja suorittelin lähtötoimet yksinäni. Miisa ja Eero nukkuivat vielä, mutta heräilivät kyllä kun kone käynnistettiin.

Paluumatkalla ei juuri tuulta ollut. Hetken halusin kuitenkin purjehtia. Matka ei juuri edennyt ja melko nopeasti luovutimme ja ajoimme koneella kotiin. Kiva pieni reissu lasten lempikohteeseen !